Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sopocie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie: www.poradniasopot.pl.
Data publikacji strony internetowej: 25.09.2017r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 09.12.2020r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych zpowodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Wyłączenia:
Na stronie nie występują filmy.
Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości.
Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej:
Oświadczenie sporządzono dnia: 11.12.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest p. Joanna Czerwińska, adres e- mail: ppp@poradniasopot.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 5515133. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Za rozpatrywanie skarg i wniosków odpowiada Dyrektor Poradni – Regina Osika.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Adres: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sopocie, ul. Władysława IV 23/25, 81- 742 Sopot.
Siedziba Poradni mieści się w budynku wolnostojącym. Do budynku prowadzi jedno wejście z rampą przystosowaną dla wózków inwalidzkich, ponadto budynek posiada wyjście ewakuacyjne. Do budynku wchodzi się po użyciu domofonu umieszczonego na wysokości 140 cm. Sekretariat znajduję się w pokoju nr 5 na parterze. Pomieszczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie są dostępne są dla osób na wózkach inwalidzkich. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Budynek nie jest wyposażony w drzwi otwierane automatycznie.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie nie ma pętli indukcyjnych.
Poradnia nie posiada odrębnego parkingu z miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Podstawami języka migowego posługują się wybrani pracownicy PPP (logopeda M. Wrzeszcz, psycholog – P. Piechowiak).
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sopocie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie: www.poradniasopot.pl.
Data publikacji strony internetowej: 25.09.2017r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 09.12.2020r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych zpowodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Wyłączenia:
Na stronie nie występują filmy.
Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości.
Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- Dwa rodzaje kontrastu (czarno – biały oraz podwyższony kontrast),
- Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej:
Oświadczenie sporządzono dnia: 11.12.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest p. Joanna Czerwińska, adres e- mail: ppp@poradniasopot.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 5515133. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Za rozpatrywanie skarg i wniosków odpowiada Dyrektor Poradni – Regina Osika.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Adres: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sopocie, ul. Władysława IV 23/25, 81- 742 Sopot.
Siedziba Poradni mieści się w budynku wolnostojącym. Do budynku prowadzi jedno wejście z rampą przystosowaną dla wózków inwalidzkich, ponadto budynek posiada wyjście ewakuacyjne. Do budynku wchodzi się po użyciu domofonu umieszczonego na wysokości 140 cm. Sekretariat znajduję się w pokoju nr 5 na parterze. Pomieszczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie są dostępne są dla osób na wózkach inwalidzkich. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Budynek nie jest wyposażony w drzwi otwierane automatycznie.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie nie ma pętli indukcyjnych.
Poradnia nie posiada odrębnego parkingu z miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Podstawami języka migowego posługują się wybrani pracownicy PPP (logopeda M. Wrzeszcz, psycholog – P. Piechowiak).